logo tasarımı yapma
Logo nedir? Söz medlulı olarak hakikat zıtlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız medlulının haricinde, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan özlük yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı nispeten önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını meydana getirecek özlük yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çaldatmaışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler derunin daha çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin alelumum logoları kesimü temsil değer. Fakat takkadak bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, zorlamasız anlaşılır, hatırlanması zorlamasız, kabil başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine usturuplu olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket derunin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu veri çok önemlidir.